Twitter 140 karakter sınırını yakın zamanda kaldırıyor. Peki Twitter’ın bu radikal değişikliği markaların dijital iletişimi için nasıl etki edecek?

Son dönemde pek çok değişikliği ardı ardına yapan Twitter farklılaşmasındaki temel nokta olan karakter sınırını kaldırması kendisi için oldukça şüphesiz büyük bir olay. Fakat dijital iletişim için metinsel ve görsel kreatif kullanımını biraz rahatlatmak dışında bir etkisini öngörmek şu aşamada mümkün değil.

Birçok marka ana iletişim mecrası olarak Facebook’u kullanıyor ve reklam yatırımını da Facebook üzerinden yapıyor. Bu sebeple Twitter, pek azı hariç markalar için önemini oldukça azaltmış vaziyette. İçerik paylaşım planlarında da Facebook için üretilen içerikler aynı şekilde Twitter’a aktarılmakta. Bu noktada Twitter’ın karakter sınırı sebebiyle içerikler metinsel açıdan 140 karakter olacak şekilde sadeleştirilmekte çok uzun olan CRM iletişimdeki cümleler ise görsel formatında paylaşılmakta.

Bu noktada metin yazarları ve sosyal medya yöneticilerinin iş yükü ufak bir miktar daha azalacağını söylemek mümkün. Bunun dışında yeni değişikliğe kullanıcıların verdiği tepkiye göre markaların Twitter’da iletişim değişikliğine gitmesi söz konusu olabilir.